Aigaio365 > ΠΟΛΙΤΙΚΗ > Καραγιάννης: Το νέο ν/σ θα αμβλύνει τον αρρωστημένο ανταγωνισμό εισαγωγής στα πανεπιστήμια

Καραγιάννης: Το νέο ν/σ θα αμβλύνει τον αρρωστημένο ανταγωνισμό εισαγωγής στα πανεπιστήμια

Στο Κόκκινο Ρόδου 103.7 και την Πόλυ Χατζημάρκου μίλησε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Βασίλης Καραγιάννης. Θέματα της συζήτησης, η τεχνική εκπαίδευση και οι μεταλυκειακές τάξεις μαθητείας, η γενικότερη βελτίωση σε ζητήματα κοινωνικής πολιτικής, η εκπαιδευτική στελέχωση στο Ν. Αιγαίο για τη νέα σχολική χρονιά, το υπό διαβούλευση νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ζητήματα παραπαιδείας και κοινωνικής νοοτροπίας.

Τεχνική εκπαίδευση και μεταλυκειακές τάξεις μαθητείας

Ο κ. Καραγιάννης αρχικά συνεχάρη τους μαθητές και μαθήτριες της περιοχής Νότιου Αιγαίου που ανταπεξήλθαν στις Πανελλαδικές με μεγάλη επιτυχία και ιδιαιτέρως τόνισε τις επιτυχίες των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ.

«Γίνεται μια συνολική προσπάθεια αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης, γνωρίζετε ότι ήδη τρέχουμε τις διαδικασίες της μεταλυκειακής μαθητείας, δηλαδή της 9μηνης εκπαίδευσης μετά το Λύκειο με μια μέρα στο σχολείο και τις υπόλοιπες ημέρες στο χώρο εργασίας, με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, συνταξιοδοτικά δικαιώματα, αμοιβή 75% του βασικού μισθού του ανειδίκευτου, πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 και με τη συνεχή εποπτεία των εκπαιδευτικών των Τεχνικών Λυκείων.
Ήδη υπάρχει ενδιαφέρον για το νέο θεσμό αλλά χρειάζεται ακόμα καλύτερη ενημέρωση, και από τα ΜΜΕ, ώστε να πληροφορηθούν οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ για τα πλεονεκτήματα που έχει η διαδικασία της μαθητείας».

Βελτίωση σε ζητήματα κοινωνικής πολιτικής

«Στα χρόνια προβλήματα που έχει η δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα, εντάσσεται και η διοίκηση της εκπαίδευσης. Προσπαθούμε, σ’ αυτό το χάος που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, να βάλουμε μια τάξη, και αυτό δεν έχει καμία σχέση με μνημονιακές πολιτικές κλπ. Είμαστε βέβαιοι ότι ειδικά σε τομείς όπως η υγεία και η παιδεία, σε ζητήματα καθημερινότητας του πολίτη και κοινωνικής πολιτικής, θα βελτιωθούν οι συνθήκες και η ποιότητα παροχής των υπηρεσιών. Αυτή είναι η προσπάθεια της κυβέρνησης και, θεωρώ, ότι ο πολίτης βλέπει ότι αυτό υλοποιείται».

Η εκπαιδευτική στελέχωση στο Νότιο Αιγαίο για τη νέα σχολική χρονιά

«Έχει γίνει μια πολύ σοβαρή προεργασία από τις Διευθύνσεις και την Περιφερειακή Διεύθυνση σε συνεργασία με το Υπουργείο. Αυτό που μένει, όπως έχει ανακοινώσει και το Υπουργείο, είναι να ξεκινήσουν οι προσλήψεις των αναπληρωτών στις 5 Σεπτεμβρίου έτσι ώστε στις 11 όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι στις θέσεις τους. Πιστεύουμε ότι θα έχουμε καλύψει σχεδόν το σύνολο των αναγκών μας σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Όπως γνωρίζετε, η Δωδεκάνησος είναι ‘πρωταθλήτρια’ σε κενά, δυσκολίες και περιορισμούς. Η κυβέρνηση όμως είναι στην κατεύθυνση πολύ γρήγορα να καλύψει αυτά τα κενά με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό».

Το υπό διαβούλευση νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια

«Ο Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι ‘θέλουμε να αποδραματοποιήσουμε τις πανελλαδικές εξετάσεις’. Φυσικά θα εξακολουθήσουν να υφίστανται αλλά θα εισαχθούν και άλλες επιμέρους δοκιμασίες που θα μειώνουν την εφάπαξ κρίση στις γνώσεις των μαθητών. Προσπαθούμε να μπούμε σε μια διαδικασία όπου δεν θα κρίνεται ο μαθητής μια φορά και τέρμα –αυτή είναι η πρόταση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Το νέο σύστημα θα γίνει με μεγάλη προσοχή και εξαντλητικό διάλογο. Έχουμε γνώση των δυσκολιών, των προβλημάτων και της νοοτροπίας όλων μας. Θα υπάρξει διαβούλευση και θα είναι ουσιαστική και σε πολλά επίπεδα. Άρα ούτε οι συμπολίτες μας πρέπει αν ανησυχούν ούτε να λέγονται διάφορα χωρίς να γνωρίζουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Δεν ισχύουν όσα λέγονται περί διπλασιασμού των εξετάσεων και άλλα. Άλλωστε, διαγωνίσματα στο πρώτο τετράμηνο για το κάθε μάθημα και γίνονται και είναι θεσμοθετημένα –δε νομίζω ότι τίθεται ζήτημα αν άλλαζε λίγο η διαδικασία».

Ζητήματα παραπαιδείας και κοινωνικής νοοτροπίας

«Η παραπαιδεία είναι ένα βαθύ πρόβλημα με ρίζες μέσα στην κοινωνία. Η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να κάνει το παν για να το ξεριζώσει. Η προσωπική μου άποψη βέβαια είναι ότι αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία και προσέγγιση σ’ αυτά τα θέματα, το πρόβλημα δεν πρόκειται να αντιμετωπιστεί ό,τι κι αν κάνει η κυβέρνηση και το υπουργείο. Δεν είναι μόνο θεσμικό το θέμα, δεν είναι πρόβλημα ανεπάρκειας του δημόσιου σχολείου. Το δημόσιο σχολείο έχει πολλά καλά χαρακτηριστικά. Αναπτύσσεται όμως ένα αρρωστημένος ανταγωνισμός γύρω από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αυτή η διαδικασία δεν αντιστοιχεί σ’ αυτό που παρέχει το δημόσιο σχολείο. Τα μέτρα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου εκεί συντείνουν, στην άμβλυνση αυτού του χρόνιου προβλήματος».



Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien