Aigaio365 > ΚΥΚΛΑΔΕΣ > ΣΥΡΟΣ > Εργαλείο εκπαίδευσης στην πολιτιστική κληρονομιά της Ερμούπολης

Εργαλείο εκπαίδευσης στην πολιτιστική κληρονομιά της Ερμούπολης

Από την Κοινή Γνώμη

Οι τρόποι με τους οποίους τα σχολεία της Σύρουν μπορούν να συμβάλουν στην ψηφιακή αφήγηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της πρωτεύουσας των Κυκλάδων αναλύθηκαν στο πλαίσιο της ενημερωτικής εσπερίδας με τίτλο ‘‘Εκπαίδευση και Ψηφιακός Πολιτισμός: η δράση «100 Κτήρια – 100 Ιστορίες στην Ερμούπολη»”.

Είκοσι οχτώ εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης έλαβαν διευκρινίσεις για το φιλόδοξο project του Ινστιτούτου Σύρου και της ομάδας HERMeS που έχει ως στόχο να εμπλέξει περισσότερους πολίτες στη λήψη αποφάσεων, να βοηθήσει την εκπαίδευση στην πολιτιστική κληρονομιά και να συνδέσει τις ιστορίες της Ερμούπολης με άλλες πόλεις που χρησιμοποιούν το Σύστημα Ψηφιακής Διαχείρισης Ιστορικών Κτηρίων του Παύλου Χατζηγρηγορίου.

Βάσει αυτής της ιδέας, η «ψηφιακή» όψη του HERMeS μετατρέπεται σε κάτι «πραγματικό» που μπορούν να δουν και να αλληλοεπιδράσουν οι άνθρωποι. Γι’ αυτό και τοποθετούνται μικρές πινακίδες με δυνατότητα διάδρασης στα πιο σημαντικά ιστορικά κτήρια της Ερμούπολης. Με μία πινακίδα ο εκάστοτε ιδιοκτήτης θα διαπιστώσει ότι η αξία του ιστορικού κτηρίου του αναγνωρίζεται πανευρωπαϊκά και συγχρόνως η τοπική κοινότητα βλέπει και αλληλοεπιδρά με την ιστορία του κτηρίου.

Στη δράση μπορούν να λάβουν μέρος τάξεις από Σχολεία της Σύρου, Φοιτητές, Επαγγελματίες, Κάτοικοι, Πολιτιστικοί Οργανισμοί & Σωματεία, Φορείς (ιδιωτικοί και δημόσιοι), που θα αναλάβουν ρόλο αφηγητή. Οι υπεύθυνοι θα τους βοηθήσουν ώστε η ιστορία τους να συνδεθεί με το κτήριο, να γίνει ψηφιακή με τη «σφραγίδα» (όνομα) του αφηγητή και να προβληθεί μαζί με το κτήριο σε desktop και mobile εφαρμογές.

Αναζητούμε συνέργειες με δασκάλους και καθηγητές
Η ενημερωτική εσπερίδα πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου.

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί έθεσαν τα ερωτήματά τους και ενημερώθηκαν για τους τρόπους συμμετοχής στην εν λόγω δράσης από τους Παύλο Χατζηγρηγορίου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Ομάδα HERMeS), Βασιλική Νικολακοπούλου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Ομάδα HERMeS), Δρ Μαρία Σπαρτινού, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Δ.Ε Κυκλάδων.

«Το project 100 Κτήρια – 100 Ιστορίες θα χρησιμοποιηθεί από τα σχολεία ως εργαλείο εκπαίδευσης στην πολιτιστική κληρονομιά της Ερμούπολης και αναμένουμε πολύ καλά αποτελέσματα από τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σε θέματα πολιτισμού για αυτό και αναζητούμε συνέργειες μαζί τους, αναγνωρίζοντας το σημαντικό έργο τους. Τους δίνουμε εργαλεία και οδηγίες, συζητάμε προκλήσεις και προτάσεις μαζί τους», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» ο υπεύθυνος έρευνας και ανάπτυξης του προγράμματος HERMeS κ. Χατζηγρηγορίου.

Ένα από τα επόμενα σχέδια των διοργανωτών θα είναι η διεξαγωγή εξιδεικευμένου σεμιναρίου ώστε να δοθούν εργαλεία στους εκπαιδευτικούς της Σύρου για να χρησιμοποιείται η Ερμούπολη και η Άνω Σύρος ως ένα εργαστήριο δραστηριοτήτων.
Επιπλέον, την Καθαρά Δευτέρα (11 Μαρτίου) και ώρα 18:30, θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο Απόλλων η πρώτη μαζική παρουσίαση δράσης και κάλεσμα για περισσότερες ιστορίες. Θα προβληθούν βίντεο, θα δοθούν 5-10 πινακίδες και θα ακουστούν μερικές ιστορίες για το πώς αντιλαμβανόμαστε τον πολιτισμό.



Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien