Aigaio365 > ΚΥΚΛΑΔΕΣ > ΣΥΡΟΣ > Το πρώτο σύστημα μείωσης καυσαερίων πλοίων, εγκατέστησε το Νεώριο

Το πρώτο σύστημα μείωσης καυσαερίων πλοίων, εγκατέστησε το Νεώριο

Ο Κώστας Καβουρτζίκης ιδιοκτήτης του πρακτορείου «Fair Seas» που εδρεύει στη Σύρο, μιλά στο syrostoday.gr, για την πρωτοποριακή τοποθέτηση του συστήματος Scrubber που έγινε για πρώτη φορά από το ναυπηγείο της Σύρου, σε πλοίο Ελληνικών συμφερόντων.

Ο λόγος για την εγκατάσταση σε πλοίο Ελληνικών συμφερόντων του συστήματος Scrubber που αφορά τη μείωση ρύπων και καυσαερίων στην ατμόσφαιρα.

Το συγκεκριμένο project το οποίο εφαρμόζεται βάση της απόφασης για την προστασία του περιβάλλοντος που έχει λάβει η Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την προστασία του περιβάλλοντος.

Το project που υλοποιήθηκε για πρώτη φορά από το Νεώριο, παρακολούθησε το γραφείο «Fair Seas» που λειτουργεί στη Σύρο και για το συγκεκριμένο πολύ σημαντικό αυτό θέμα, μιλά στο syrostoday.gr, o ιδιοκτήτης του ναυτιλιακού πρακτορείου, Cpt. Κώστας Καβουρτζίκης.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι για το project που ολοκληρώθηκε για πρώτη φορά στο Νεώριο και είναι χαρά και τιμή για το γραφείο και για την εταιρία «Fair Seas» να παρακολουθεί τέτοιου είδους εργασίες, όπως την πρώτη τοποθέτηση Scrubber στο ναυπηγείο της Σύρου. Μία τεχνολογία η οποία μειώνει και ελαττώνει την εκπομπή διοξειδίου του θείου από ρύπους, αλλά και από καυσαέρια στην ατμόσφαιρα.

Ουσιαστικά τα Scrubbers τοποθετούνται για να αφαιρέσουν μέρος των σωματιδίων ή και των αερίων που προκαλούν μόλυνση του περιβάλλοντος ή ανθρώπινες ασθένειες. Η απομάκρυνση αυτή γίνεται είτε με φυσικό είτε με χημικό τρόπο.

Το «Scrubber Project» που παρακολουθήσαμε και διαχειριστήκαμε στο Νεώριο, έλαβε τέλος με επιτυχία και αυτό βέβαια είναι ένα θετικό μήνυμα, αλλά και ένα μήνυμα προς την κοινωνία ότι θα έρθουν και άλλα μεγάλα πλοία για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος, το οποίο σημαίνει το μέλλον για την ναυτιλία.

Σκεφτείτε ότι μέχρι σήμερα ανάμεσα στα 11.000 περίπου πλοία που κυκλοφορούν στις θάλασσες, 850 μέχρι τα τέλει του 2019 θα έχουν εγκαταστήσει ένα τέτοιο σύστημα. Ένα εξ αυτών είναι και το Scrubber που τοποθετήθηκε στο Νεώριο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καβουρτζίκης.

Το γραφείο «Fair Seas» που να σημειωθεί είναι αμιγώς ναυτιλιακό, (πρακτόρευση πλοίων, γιοτ κλπ), έκανε την πρακτόρευση του πλοίου «DIVA», στο οποίο έγινε και η τοποθέτηση του συστήματος Scrubber και διαχειρίστηκε τη συλλογή όλων των ανταλλακτικών, μηχανημάτων και συστημάτων.

Στην ερώτηση εάν είναι η πρώτη Ελληνική ναυτιλιακή εταιρία που εφαρμόζει ένα τέτοιο σύστημα, ο κ. Καβουρτζίκης τόνισε ότι τέτοια όμοια συστήματα έχουν εγκαταστήσει οι εταιρίες σε ναυπηγεία του εξωτερικού, (σε Κίνα και Κορέα), αλλά είναι το πρώτο σύστημα που εγκατέστησε το Νεώριο.

Ο κ. Καβουρτζίκης καπετάνιος στο επάγγελμα, αναφέρθηκε για τις αλλαγές και την ευαισθητοποίηση των ναυτιλιακών εταιριών και των πλοίων για το περιβάλλον.

«Σχεδόν έναν αιώνα από την εποχή της μηχανής που σταμάτησαν να καίνε κάρβουνο, βρισκόμαστε μπροστά σε σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τα είδη ενέργειας που θα χρησιμοποιήσουν. Οι αλλαγές αυτές οφείλονται στη νέα περιβαλλοντική νομοθεσία που έθεσε ο ΙΜΟ, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από 1/1/2020.

Σύμφωνα λοιπόν με στο συγκεκριμένο κανονισμό, προβλέπονται: σε μέρη εκτός ειδικών περιοχών, τα πλοία θα μπορούν να καίνε καύσιμο από 3,5 περιεκτικότητας Α που είναι σήμερα θείου, στο 0.50. Αυτό σημαίνει ότι θα μειωθεί το θείο κατά 3% στην περιεκτικότητα των καυσίμων».

Στην ερώτηση αν η παραπάνω νομοθεσία ισχύει και για τα επιβατικά πλοία, ο Cpt. Καβουρτζίκης ήταν κατηγορηματικός δηλώνοντας ότι αυτό θα ισχύσει σε όλα τα πλοία. «Απλά τα επιβατικά πλοία που θα κινούνται σε περιοχές όπως την Ελλάδα θα μπορούν να προμηθεύονται καύσιμα περιεκτικότητας 0,5, ενώ τα πλοία που θα ταξιδεύουν ανά τις θάλασσες του κόσμου, πιθανότατα να μην έχουν αυτή τη δυνατότητα».

Σύμφωνα με τον ίδιο αυτή η τοποθέτηση του Scrubber για τη μείωση των ρύπων είναι κοστοβόρα και αυτός είναι και ο λόγος που μέχρι σήμερα πολλοί πλοιοκτήτες δεν έχουν αποφασίσει ακόμη για το εάν θα συμμορφωθούν με τον κανονισμό του IMO ή θα κινηθούν σε άλλου είδους καύσιμα.

Αυτός ο κανονισμός ισχύει και για τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία θα έπρεπε ουσιαστικά να έχουν ενσωματωθεί από το 2015.

Τέλος, ο ιδιοκτήτης του ναυτιλιακού γραφείου «Fair Seas», σημείωσε ότι πολύ σύντομα θα πρακτορεύσει και άλλο πλοίο στο Νεώριο για την εγκατάσταση του συστήματος για τη μείωση των ρύπων. «Για το Νεώριο ήταν μία ευκαιρία η εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος και γιατί όχι να στραφεί σε μία άλλη αγορά, η οποία είναι το μέλλον. Εμείς θα χαρούμε το ναυπηγείο να μπορέσει να ξεπεράσει τα προβλήματα του παρελθόντος και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή τη συνεργασία η οποία επιτεύχθηκε με επιτυχία.

Και γιατί όχι να μπορέσει στο μέλλον το Νεώριο να κατασκευάσει και ένα σύστημα όπως το Scrubber».

Tags:


Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien