Παρασκευή 18 Ιαν. 2019   |   11:48

Aigaio365 > ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ > Στάικος: Αυξημένη κατά 30% η συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων στην ANUGA 2017

Στάικος: Αυξημένη κατά 30% η συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων στην ANUGA 2017

Σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του οργανισμού ENTERPRISE GREECE, Χρήστος Στάικος, τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί η τάση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, σημειώνοντας ότι «βρισκόμαστε στην ANUGA 2017, όπου η συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων είναι κατά 30% αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη φορά, και στόχος μας είναι να δείξουμε τη δυναμική του κλάδου των τροφίμων της χώρας μας, η οποία έχει ανοδική τάση, να δείξουμε την ποιότητα, το ντιζάιν και πως μπορούμε να ενισχύσουμε το μπράντινγκ του αγροτοδιατροφικού τομέα της χώρας μας“.

Η συνέντευξη έχει ως εξής:

Υπάρχει στους Έλληνες παραγωγούς και διακινητές ενδιαφέρον εξωστρέφειας;

«Το ενδιαφέρον αυξάνεται συνεχώς το τελευταίο διάστημα, όλοι συνειδητοποιούν ότι χρειάζεται περισσότερη εξωστρέφεια και διεθνοποίηση των επιχειρήσεών τους. Υπό αυτό το πρίσμα και εμείς ως ο αρμόδιος φορέας υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης προσπαθούμε και με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που αυτή τη στιγμή παρουσιάζονται και με τη στρατηγική για ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο, το οποίο θα ενισχύσει την εξωστρέφεια, θα ενισχύσουμε αυτήν την τάση. Για αυτό και οι επιχειρήσεις που βρίσκονται εδώ έχουν ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και προσπαθούν να έχουν προοπτική στην πορεία και τους όρους αυτούς».

Είπατε για χρηματοδοτικά εργαλεία, πράγματι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για χρηματοδοτικές δυνατότητες και ενισχύσεις. Έχετε συγκεκριμένα σχέδια;

«Είναι γνωστό ότι υπήρχε δυσκολία τα τελευταία χρόνια ως προς τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων λόγω της κρίσης στη χώρα μας, ωστόσο προσπαθούμε να παρουσιάσουμε τις ευκαιρίες σε ξένους επενδυτές, και όχι μόνο, για να δουν ότι μπορούν να επενδύσουν σε ελληνικές επιχειρήσεις και μαζί με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε αυτήν την περίοδο μέσα από το ΕΣΠΑ, ή τον αναπτυξιακό νόμο, ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα ικανό επενδυτικό κεφάλαιο για να ενισχύσουν τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις, να αναζητήσουν νέες αγορές, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και τις εξαγωγές τους».

Τί προοπτικές έχουν οι ελληνικές εταιρίες για πρόσβαση σε δύσκολες αγορές όπως η γερμανική;

«Εδώ βρισκόμαστε και με ένα σύνθημα, το invest in taste σαν χώρα, σαν κλάδος τροφίμων της χώρας μας. Δηλαδή προσκαλούμε το επενδυτικό κοινό αλλά και τους εξαγωγείς και τους εισαγωγείς των άλλων χωρών και της Γερμανίας να επενδύσουν στη γεύση, στην ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και στη διαφοροποίησή τους που θεωρούμε ότι έχουν τα ελληνικά προϊόντα καθώς και να επενδύσουν στον αγροτοδιατροφικό τομέα. Εμείς προσπαθούμε να χτίσουμε το γενικό μπράντινγκ, την αναγνωρισιμότητα του κλάδου στη χώρα μας, στις αγορές και της Ευρώπης και ιδιαίτερα της Γερμανίας, που είναι μια πολύ δύσκολη αγορά, αλλά και στις άλλες χώρες του κόσμου. Προσπαθούμε με δράσεις είτε μέσα από τις εκθέσεις, είτε μέσα από μάρκετινγκ και διαφημίσεις να παρουσιάσουμε τί γίνεται γενικά αλλά και ειδικότερα στις εταιρίες και επιχειρήσεις που θέλουν να βρουν αγοραστές μέσα από το διαφοροποιημένο προϊόν τους.»

Πόσο ενδιαφέρονται οι ξένοι να επενδύσουν σ΄ αυτόν τον τομέα στην Ελλάδα;

«Αυτό είναι το ζητούμενο της σημερινής αλλά και της επόμενης ημέρας για τη χώρα μας. Για την πρόσβαση στις ξένες αγορές χρειάζεται οι ελληνικές επιχειρήσεις και να συνεργαστούν μεταξύ τους και να βρουν κεφάλαια για να αναπτυχθούν. Οι επιχειρήσεις όλο και περισσότερο συνειδητοποιούν ότι μέσα από αυτή τη λογική θα μπορέσουν να προσελκύσουν και κεφάλαια για να αναπτυχθούν σε νέες αγορές. Με τη συνεργασία με τις επιχειρήσεις στον κλάδο των τροφίμων δημιουργούμε μία στρατηγική για να ενισχυθεί αυτή η τάση. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον εταιριών που επενδύουν στον αγροτοδιατροφικό τομέα της χώρας μας και από την Ευρώπη και από άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής και ΗΠΑ. Το επόμενο χρονικό διάστημα αυτή η τάση θα είναι αυξητική. Επενδύουμε στην ΑNUGA που είναι η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση στον κόσμο, γιατί μπορούμε με καλύτερους όρους να διεισδύσουμε στη γερμανική αγορά, αλλά και επειδή είναι συνάντηση διεθνής για να μπορέσουμε να βρούμε και αγοραστές από άλλες χώρες και της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου. Επειδή και η Γερμανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα που έχουμε εξαγωγές, θα συνεχίσουμε αυτή τη στρατηγική και όντως τα ελληνικά προϊόντα μέσα από την ποιότητα και τη διαφοροποίησή τους θα βρουν το χώρο που τους αναλογεί“.

AΠΕ-ΜΠΕ



Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien