Aigaio365 > MAIN SLIDER > Κουρουμπλής: Μετά από 40 χρόνια υποσχέσεων το Μεταφορικό Ισοδύναμο γίνεται νόμος του Κράτους

Κουρουμπλής: Μετά από 40 χρόνια υποσχέσεων το Μεταφορικό Ισοδύναμο γίνεται νόμος του Κράτους

Υλοποιώντας ακόμα μία προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έφερε στη Βουλή και το Σώμα υπερψήφισε χθες το Σχέδιο Νόμου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, την ίδρυση της ΑΕΝ Καλύμνου και τη σύσταση 12 μονίμων θέσεων καθηγητών στη Σχολή.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για έλλειψη γενναιότητας, παραπληροφόρηση, μικροψυχία και ρεσιτάλ ψεύδους.

Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι η ιδέα του Μ.Ι. επί σαράντα χρόνια σχεδόν ήταν στις προεκλογικές υποσχέσεις των κομμάτων, τα οποία παρά το γεγονός ότι κυβέρνησαν σε καλές οικονομικές περιόδους, δεν το υλοποίησαν. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όμως το υλοποιεί, κάτω από τις γνωστές συγκεκριμένες περιοριστικές δημοσιονομικές συνθήκες που ζει η χώρα, γιατί είχε δεσμευτεί προεκλογικά. Και το έκανε μετά από ανοιχτό διάλογο. Έγιναν οχτώ οργανωμένες συναντήσεις με όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς, με τη συμμετοχή του πιο έγκυρου επιστημονικού φορέα του Αιγαίου, που είναι το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Άρα δεν τίθεται θέμα παραπληροφόρησης.

Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι ο ΦΠΑ δεν είχε καταργηθεί ποτέ στις μεταφορές, όπου είναι και το κόστος που συνδέεται με την ποιότητα ζωής των καταναλωτών. «Η αντιπολίτευση αποκρύπτει ότι ο ΦΠΑ δεν είχε καταργηθεί στις μεταφορές. Η κυβέρνηση λοιπόν εφαρμόζει ένα μέτρο που ισχύει στις μεταφορές και παράλληλα συστήνει Παρατηρητήριο, για να παρακολουθεί αν αυτό το μέτρο πραγματικά αγγίζει τους πολίτες, αν φθάνει στους πολίτες και όχι στις τσέπες των ολίγων. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν το έκαναν. Δεν υπήρξε ποτέ σύστημα που παρακολουθούσε αν αυτός ο καταργημένος, μειωμένος ΦΠΑ ωφελούσε συνολικά τους πολίτες ή τις τσέπες των ολίγων», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι με το Μ.Ι. η Κυβέρνηση επιχειρεί να μειώσει το κόστος μεταφοράς επιβατών και προϊόντων και να το προσαρμόσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό με το κόστος στις χερσαίες μεταφορές. Όπως είπε «τα στοιχεία δείχνουν ότι στην Αλόννησο θα έχουμε τρία εκατομμύρια όφελος από το Μεταφορικό Ισοδύναμο, στη Μυτιλήνη έξι, στη Χίο πέντε, στην Ικαρία δύο και ούτω καθεξής». Ιδιαίτερα τόνισε ότι το Μ.Ι. αφορά όλα τα νησιά και όχι μόνο τα νησιά του Αιγαίου. «Πηγή χρηματοδότησης είναι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εξήντα εκατομμύρια για το εξάμηνο που έρχεται και εκατόν πενήντα εκατομμύρια για τον επόμενο χρόνο, οπότε θα επεκταθεί το πρόγραμμα σε όλα τα νησιά της χώρας, υλοποιώντας μ’ αυτόν τον τρόπο για πρώτη φορά το άρθρο 101 του Συντάγματος. Αυτή είναι η αλήθεια και αυτή είναι η πραγματικότητα», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής και πρόσθεσε ότι ταυτοχρόνως η κυβέρνηση με συντονισμένες ενέργειες διεκδικεί υλοποίηση του προγράμματος «Εδαφικής Συνοχής» της ΕΕ, με τη Σύνοδο της Βαλέτας. Η κυβέρνηση πιέζει έτσι την Κομισιόν «για συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο θα «κουμπώσει» με το Μ.Ι. για να στηρίξει ακριβώς τη νησιωτική πολιτική».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Υπουργός Ναυτιλίας στο άρθρο 12 με το οποίο ιδρύεται η ΑΕΝ Καλύμνου, ενώ συστήνονται και 12 θέσεις μονίμων καθηγητών. Η κυβέρνηση υλοποιεί έτσι ένα πολύχρονο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, ενώ πραγματοποιεί ακόμα ένα βήμα στην πολυεπίπεδη προσπάθεια του Υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο στηρίζει με κάθε τρόπο τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, με την ένταξη σε περιφερειακά προγράμματα 10,5 εκατομμυρίων ευρώ, για εξοπλισμό, με τη σύσταση 117 μονίμων θέσεων καθηγητών στις Σχολές, με την πρόσληψη 280 ωρομισθίων καθηγητών και με την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών, με την βοήθεια του Ιδρύματος Ευγενίδου, ώστε να έχουν οι Σχολές ένα υπερσύγχρονο πρόγραμμα που να απαντά στις ανάγκες της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην αναμόρφωση των δρομολογίων στην Ακτοπλοΐα, στη σύγκρουση με συμφέροντα, ώστε να εξυπηρετούνται οι νησιώτες, όπως η περίπτωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και οι νέες διατάξεις για τα δικαιώματα των εργαζομένων στη ναυτιλία και κατέληξε: « Οι πολιτικές αυτές πρέπει να συνεχίσουν, να ενισχύονται, για να μπορέσουμε πραγματικά να περιορίσουμε τα φαινόμενα του κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού που αισθάνονται οι νησιώτες».



Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien