Aigaio365 > ΚΥΚΛΑΔΕΣ > ΣΙΦΝΟΣ > Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το λιμάνι της Σίφνου – Η συμβολή του υπουργείου Οικονομίας στο έργο

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το λιμάνι της Σίφνου – Η συμβολή του υπουργείου Οικονομίας στο έργο

Χρήστος Κυμπιζής
Δημοσιογράφος

Μετά από καθυστέρηση πολλών ετών, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ενέταξε στο «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νότιο Αιγαίο» το έργο «Διαμόρφωση Λιμένος στις Καμάρες ν. Σίφνου».

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και αφορά την επέκταση του προβλήτα σε συνολικό μήκος 133,50 μέτρων. Ο πρόσθετος χώρος που θα δημιουργηθεί, θα είναι έκτασης 3.530 τετραγωνικών μέτρων, καθιστώντας τη συνολική επιφάνεια σε 5.285 τετραγωνικά μέτρα.

Από το ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση – Ο ρόλος της Κυβέρνησης

Από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης υποστηρίζουν πως κατάφεραν, παρά τα τεράστια προβλήματα που κληροδότησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, να επιταχύνουν την απορρόφηση πόρων σε όλα τα προγράμματα. Για πρώτη φορά, για τρία συναπτά χρόνια η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Μάλιστα, υποστηρίζουν πως η προσπάθεια αυτή έχει αναγνωριστεί από όλους τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τους αρμόδιους Ευρωπαίους αξιωματούχους.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως όταν έκλεισε η προγραμματική περίοδος 2007-2013, αποδείχθηκε πως η Ελλάδα πέτυχε το υψηλότερο ποσοστό απορρόφησης κονδυλίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Καταφέραμε, μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, να ολοκληρώσουμε επιτυχώς το ΕΣΠΑ 2007 – 2013 και να απορροφήσουμε όλους τους πόρους, διασφαλίζοντας ότι δεν θα χαθεί ούτε ένα ευρώ από την οικονομία» δήλωνε τον Μάρτιο του 2017 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιώργος Χαρίτσης.

Εύκολα καταλαβαίνει κανείς, πως αν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε πετύχει την τόσο μεγάλη απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, δεν θα βρίσκονταν ποτέ τα 3.890.800 € που θα χρειαστούν για την ολοκλήρωση του έργου. Αυτός είναι ένας από τους λόγους, για τους οποίους το έργο δεν δρομολογήθηκε παλιότερα.

Όσον αφορά το λιμάνι, το έργο περιλαμβάνει:

– Την επέκταση του υφιστάμενου προσήνεμου προβλήτα

– Την διαπλάτυνση των παραλιακών κρηπιδωμάτων

– Την κατασκευή ύφαλου αποσπασμένου κυματοθραύστη στη βόρεια πλευρά του όρμου

– Τη βελτίωση της παραλιακής οδού σύνδεσης του λιμένα με το βασικό οδικό δίκτυο του νησιού

– Την κατασκευή στεγάστρου αναμονής επιβατών

– Την κατασκευή Η/Μ εγκαταστάσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν εγκαταστάσεις ύδρευσης, πυρόσβεσης και φωτισμού του λιμανιού

– Την μετεγκατάσταση ενός φάρου ναυσιπλοΐας και την εγκατάσταση δύο φανών ναυσιπλοΐας στον ύφαλο κυματοθραύστη


Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien