Aigaio365 > ΚΥΚΛΑΔΕΣ > Ανακωχή στον ακτοπλοϊκό «πόλεμο» των Κυκλάδων

Ανακωχή στον ακτοπλοϊκό «πόλεμο» των Κυκλάδων

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Τα κενά, οι αγκυλώσεις και οι παθογένειες που υπάρχουν στο θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όπως επίσης και στο σύστημα που λαμβάνει αποφάσεις για την ακτοπλοΐα, είναι οι βασικές αιτίες που οι επιχειρηματικές κόντρες για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια «φιλέτα» του Αιγαίου, και ειδικά των Κυκλάδων, έκαναν για ακόμα μία φορά την εμφάνισή τους.

Μια σύγκρουση ανάμεσα στους εκπροσώπους δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών, που κορυφώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με ακραίες και πρωτόγνωρες καταστάσεις. «Απεργία πείνας» πλοιοκτήτη μέσα στο υπουργείο, απειλές, φιλονικίες, αντιπαραθέσεις, απαράδεκτοι χαρακτηρισμοί και διάφορα άλλα, με αφορμή τα δρομολόγια των πλοίων τους για τη νέα δρομολογιακή περίοδο.

Ο ρόλος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) όσο και του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας στον σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων θα πρέπει να επανεξεταστεί προκειμένου να αποφευχθούν τέτοιου είδους επιχειρηματικές «ναυμαχίες» ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, που σημειωτέον δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν και όπως φαίνεται, δεν θα είναι και η τελευταία.

Επειτα από ένα έντονο δεκαήμερο, την Παρασκευή ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής υπέγραψε την τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων της Golden Star Ferries -ο ιδιοκτήτης της οποίας Γ. Στεφάνου δήλωσε «απεργός πείνας» για λίγες ώρες μέσα στους διαδρόμους του υπουργείου- Superferry και του Superferry ΙΙ για το χρονικό διάστημα από 13/4/2018 έως 31/10/2018.

Τα δύο πλοία από τις 13 Απριλίου και μέχρι τις 31 Μαΐου και από 1ης Οκτωβρίου και μέχρι 31 Οκτωβρίου, θα φεύγουν από το Ηράκλειο στις 7.40. Η εταιρεία ανέλαβε τη δέσμευση στις χρονικές αυτές περιόδους τα πλοία της να φτάνουν στη Σαντορίνη στις 11.15, ώστε να εξυπηρετείται η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα σε πλοία άλλων εταιρειών.

Από 1ης Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2018, τα συγκεκριμένα πλοία θα αναχωρούν από το Ηράκλειο στις 9.30.

Με άλλη απόφαση, ο Π. Κουρουμπλής ενέκρινε την τροποποίηση του δρομολογίου για το πλοίο Sifnosjet της εταιρείας SeaJets το οποίο από 30 Απριλίου ώς 28 Οκτωβρίου θα εκτελεί το δρομολόγιο Ηράκλειο – Θήρα – Πάρο – Μύκονο και Ρέθυμνο – Θήρα – Πάρο – Μύκονο, με ώρα αναχώρησης από το Ηράκλειο στις 07.30.

Ταυτόχρονα ο Π. Κουρουμπλής έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου να αποστείλουν ερώτημα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για τις ενστάσεις που προβάλλει η εταιρεία SeaJets, ότι η αλλαγή του λιμένος αφετηρίας και του τερματικού λιμένος ενός δρομολογημένου πλοίου εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 6 παρ.2 του νόμου 2932/2001, το οποίο προβλέπει ότι δεν πρέπει να διαταράσσεται η εξυπηρέτηση της γραμμής ούτε να δημιουργούνται διακρίσεις σε βάρος άλλων πλοιοκτητών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους των δύο εταιρειών πως εάν η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους διαπιστώνει ότι δεν διασφαλίζεται η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στο λιμάνι της Σαντορίνης από τις προσεγγίσεις των πλοίων με απόφασή του θα άρει την έγκριση των δρομολογίων.

Συμφέροντα εφοπλιστών

Ολα αυτά που έχουν συμβεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σχολίασε ο πρόεδρος του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογεώργος, τονίζοντας ότι «το χρυσοφόρο και κερδοφόρο πακέτο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που βρίσκεται κυρίως στις γραμμές των Κυκλάδων και όχι μόνο» είναι η αιτία της σύγκρουσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Στο επίκεντρο αυτής της διαμάχης, όπως επισημαίνει, είναι τα συμφέροντα των εφοπλιστικών εταιρειών, ο διαγκωνισμός για την επικράτηση του ισχυρότερου που θα αποκομίσει και μεγαλύτερα κέρδη στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, οι οποίες αποτελούν ένα κοινωνικό αγαθό που έχει παραδοθεί πλήρως στην ιδιωτική εφοπλιστική πρωτοβουλία.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι η εφοπλιστική αντιπαράθεση πήρε χαρακτηριστικά που αγγίζουν τα όρια της γραφικότητας αλλά και του ευτελισμού της «απεργίας πείνας» από τους εμπλεκομένους, ενώ εκτοξεύονται εκατέρωθεν απειλές ότι εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους θα βάλουν λουκέτο και θα κλείσουν τις εταιρείες τους αφήνοντας στον δρόμο εκατοντάδες ναυτεργάτες και υπαλλήλους των γραφείων τους.

Με άλλα λόγια, επιχειρείται η άμεση εμπλοκή των ναυτεργατών σε μια διένεξη που αφορά τα συμφέροντα των εφοπλιστών.



Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien