Eκδόθηκε η απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου για την εκτέλεση του έργου: «Επισκευή προβλήτα Αθηνιού νήσου Θήρας», προϋπολογισμού 8,4 εκ. ευρώ.
Η συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης, ανέρχεται στους 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, σε προθεσμία επτά μηνών προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και να παραδοθεί ικανό τμήμα του έργου, που θα είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφαλή ναυσιπλοΐα.
Καθώς το λιμάνι του Αθηνιού αποτελεί τη μοναδική θαλάσσια πύλη εισόδου/ εξόδου της Σαντορίνης, η κατασκευή των νέων έργων θα γίνει τμηματικά και ενώ ταυτόχρονα ο λιμένας θα είναι σε λειτουργία.
Το λιμάνι του Αθηνιού, αποτελεί τον κύριο πυλώνα υποδοχής του νησιού και παρόλο που επρόκειτο για ένα νέο έργο, ξεκίνησε το 2005, και παραδόθηκε το 2010, μέσα σε μόλις 6 χρόνια, το 2016, παρουσίασε σοβαρά προβλήματα λειτουργικότητας στις λιμενικές του υποδομές, στον προβλήτα όπου έδεναν τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Τον Φεβρουάριο του 2018 έπειτα από μια έντονη κακοκαιρία προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές και στην προβλήτα επικίνδυνων φορτίων. Λίγες μέρες μετά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκανε γνωστό ότι ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης ενέκρινε τη δέσμευση ποσού 8.400.000 ευρώ για τη δημοπράτηση του έργου που αφορά την αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι.
Σημειώνεται ότι η υπόθεση του λιμανιού της Σαντορίνης μαζί με σχετικές υποθέσεις σε άλλα 4 λιμάνια της χώρας εστάλησαν από τον Χρήστο Λαμπρίδη στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Η επισκευή και η αποκατάσταση του προβλήτα στο λιμάνι του Αθηνιού αποτελεί θέμα ζωτικής σημασίας για το νησί.
Η συγκεκριμένη απόφαση ανάβει το πράσινο φως για να προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης του έργου, το οποίο θα εκτελεστεί με αρμόδιες αρχές τη Δ/νση Λιμενικών Υποδομών και την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η μελέτη του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου μετώπου περίπου 300 μέτρων για την παραβολή των πλοίων, με προκατασκευασμένα κυψελωτά κιβώτια και κυψελωτούς τεχνικούς ογκόλιθους από οπλισμένο σκυρόδεμα, ανακουφιστικά πρίσματα και επιχώσεις χερσαίου χώρου, προστασία ποδός, ανωδομές, δάπεδα, απορροή ομβρίων και εκσκαφές λιμενολεκάνης.