Aigaio365 > ΚΥΚΛΑΔΕΣ > ΣΥΡΟΣ > Η Σύρος γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Η Σύρος γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου, μιας ημέρας αφιερωμένης στον πολιτισμό και την τέχνη της συγγραφής και της ηθοποιίας, η οποία εορτάζεται κάθε χρόνο στις 27 Μαρτίου, Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης θα πραγματοποιήσει τις παρακάτω δράσεις:

Τις πρωινές ώρες θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις σε μαθητές των σχολείων του νησιού.

Θα παρουσιαστεί στο ιστορικό Θέατρο Απόλλων, στις 21:00, η μοναδική παράσταση σε σκηνοθεσία του Σίμου Παπαναστασόπουλου «Νικολέτα Νομικού Συγγρού: Ο Ανδρέας μου» με ελεύθερη είσοδο.

​Σκηνοθεσία: ΣΙΜΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Εικαστική Επιμέλεια: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ

Μουσική: ΝΕΝΑ ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΥ

Φωτισμοί: ΑΚΗΣ ΣΑΜΟΛΗΣ

Παραγωγή: VAULT Theatre Plus

Ερμηνεία: ΙΩΑΝΝΑ ΓΚΑΒΑΚΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΤΖΙΑΣ (σε video προβολή)


Λίγα λόγια για την παράσταση:​

Το θεατρικό έργο – μονόλογος «Νικολέτα Νομικού Συγγρού: Ο Ανδρέας μου» γράφτηκε στα πλαίσια μιας ομάδας παραστάσεων με γενικό τίτλο «Ο Γιός μου ο…» στις οποίες, μητέρες σημαντικών προσωπικοτήτων της Ελλάδας μιλούν για τη ζωή τους και τους διάσημους γιους τους. Παρουσιάστηκε με επιτυχία στο θέατρο Vault από τις 11 Νοεμβρίου 2017 έως τις 7 Ιανουαρίου 2018 και τώρα οργανώνει περιοδεία ανά την Ελλάδα.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Η Νικολέτα Νομικού-Συγγρού, σε ηλικία 13 ετών, παντρεύεται τον Δομένικο, γιατρό σπουδασμένο στο Παρίσι και 21 χρόνια μεγαλύτερό της. Η επανάσταση στη Χίο ενάντια στους Τούρκους κατακτητές και η απάντηση των Οθωμανών με την καταστροφή του νησιού το 1822, αναγκάζει την οικογένεια, που χάνει όλη την περιουσία της, να ξεκινήσει μια περιπλάνηση από Άνδρο, Τήνο και Σύρο μέχρι Κωνσταντινούπολη και Ταϊγάνι της Ρωσίας. Με τη σκληρή δουλειά του Δομένικου αποκτούν οικονομική ευχέρεια και φήμη. Η Νικολέτα φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά, το Γιώργο, που μέλλει να ζήσει μόνο 28 χρόνια, και τον Ανδρέα με τον οποίο συνδέεται με μια σχέση «μητέρας διευρυμένων καθηκόντων» όπως λέει η ίδια.

Ο Ανδρέας Συγγρός θεωρείται ο μεγαλύτερος εθνικός ευεργέτης, αλλά και μια από τις περισσότερο αμφιλεγόμενες και πολυσυζητημένες προσωπικότητες της ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα. Ξεκινώντας τη σταδιοδρομία του στα 15 ως βοηθός λογιστή σε μία εμπορική επιχείρηση της Κωνσταντινούπολης, κατορθώνει σε ηλικία 24 ετών να γίνει ένας από τους πλουσιότερους εμπόρους και αργότερα ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, δημιουργώντας τράπεζες σε Ελλάδα και Κωνσταντινούπολη, εισάγοντας τον καπιταλισμό και την έννοια του χρηματιστηρίου στην Ελλάδα. Η ανάμειξή του στην υπόθεση των μεταλλείων του Λαυρίου το 1871, μετά από απαίτηση του Βασιλιά Γεώργιου, η έκδοση μετοχών της εταιρίας που τα εκμεταλλευόταν και η διάδοση ότι τα μεταλλεύματα εκεί περιέχουν χρυσό, γίνεται η αιτία οικονομικής καταστροφής πολλών Ελλήνων (μεταξύ όλων και του Εμμανουήλ Ροΐδη) και πυροδοτεί βέλη ενάντια στο όνομα και την προσωπικότητά του. Τα Λαυρεωτικά γίνονται η αιτία για την πρώτη μεταφορά πλούτου από τα μικρά και μεσαία κοινωνικά στρώματα προς την πλουτοκρατία και οδηγούν στην πρώτη χρεοκοπία της νεότερης Ελλάδας (το περίφημο «Δυστυχώς επτωχεύσαμε» του Τρικούπη). Αργότερα παντρεύεται και στο τέλος της ζωής του, τόσο ο ίδιος, όσο και η γυναίκα του διαθέτουν ολόκληρη σχεδόν την περιουσία τους σε αγαθοεργίες και θέτουν την υπόλοιπη στη διάθεση του ελληνικού κράτους. Η παράσταση παρακολουθεί την πορεία της οικογένειας Συγγρού σε μία ταραγμένη, μεταβαλλόμενη εποχή της Ελληνικής ιστορίας, βουτάει βαθιά στην ψυχή της ηρωίδας και ανιχνεύει τη συμβολή της στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του επιφανούς γιού της.



Σχετικά άρθρα


WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien